

Φρενα διατίθενται για 176 μάρκες αυτοκινήτων



































































































































Φρενα - κατασκευαστές:
Σύστημα πέδησης: αρχή λειτουργίας, δυσλειτουργίες, επισκευή και αντικατάσταση
Το σύστημα πέδησης αποσκοπεί στο σταμάτημα ή την επιβράδυνση του αυτοκινήτου κατά την κίνησή του. Ακόμη, γίνεται χρήση του και για τη συγκράτηση του αυτοκινήτου σταματημένου σε ανηφορικούς δρόμους.
Οι βασικότεροι τύποι
Με βάση το σκοπό χρήσης του:
- Κύριο (λειτουργικό). Η χρήση του αποσκοπεί στη μείωση της ταχύτητας ή το ολοκληρωτικό σταμάτημα του οχήματος. Στα υδραυλικά συστήματα πέδησης, που διαθέτουν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα, το υγρό των φρένων μεταδίδει τη δύναμη από το πεντάλ του φρένου στα τακάκια των φρένων ή της σιαγώνες των ταμπούρων. Στα πνευματικά που συνηθίζονται στα φορτηγά, η συγκεκριμένη λειτουργία γίνεται με τη χρήση πεπιεσμένου αέρα.
- Δευτερεύον (βοηθητικό). Τις περισσότερες φορές, αποτελεί τμήμα του κύριου συστήματος πέδησης, αν και υπάρχει και το ενδεχόμενο να αποτελεί ξεχωριστό σύστημα. Τίθεται σε χρήση σε περίπτωση που αποτύχουν τα λειτουργικά φρένα.
- Χειρόφρενο (έκτακτης ανάγκης). Η χρήση του αποσκοπεί στη συγκράτηση του αυτοκινήτου σε ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Δεν επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί από μόνο του, όταν είναι παρκαρισμένο σε κάποιο λόφο και να κυλήσει προς τα πίσω κατά την εκκίνηση σε ανωφέρειες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, διαθέτει μηχανικό ενεργοποιητή, οπότε τα τακάκια των φρένων παίρνουν κίνηση από μια μεταλλική ντίζα. Ωστόσο, υπάρχουν και ηλεκτρομηχανικά συστήματα, στα οποία ένα ηλεκτρικό μοτέρ, βρίσκεται τοποθετημένο πάνω στο δαγκάνα των φρένων και πρεσάρει τα τακάκια των φρένων στην επιφάνεια του δίσκου των φρένων.
Με βάση το είδος του μηχανισμού πέδησης:
- Με δίσκους. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι το αποδοτικότερο. Διασφαλίζει πιο μικρή απόσταση φρεναρίσματος και είναι ανθεκτικό στην υπερθέρμανση, όμως συσσωρεύει εύκολα βρωμιά.
- Με ταμπούρα. Προσφέρει μικρότερη αποτελεσματικότητα από το σύστημα με δίσκους, αλλά παρέχει μεγαλύτερη προστασία από τη βρωμιά και γι’ αυτό μπορεί να τοποθετηθεί στον πίσω άξονα ορισμένων SUV/ Οχημάτων Σπορ Χρήσης. Η φθορά των σιαγόνων των ταμπούρων επέρχεται με πιο αργούς ρυθμούς.
Τα βασικά τμήματα και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του συστήματος πέδησης
Τα βασικά τμήματα του υδραυλικού συστήματος πέδησης είναι ο μηχανισμός των πεταλιών, το σερβό, η κεντρική αντλία και τα κυλινδράκια των τροχών ή οι δαγκάνες των φρένων, οι δίσκοι ή τα ταμπούρα, όπως και τα τακάκια των φρένων ή οι σιαγόνες των ταμπούρων, τα μαρκούτσια και οι αγωγοί. Μόλις πιεστεί το πετάλι του φρένου, το έμβολο της κεντρικής αντλίας κινείται και συμπιέζει το υγρό φρένων δίνοντας κίνηση στα έμβολα των δαγκανών των φρένων ή στα κυλινδράκια των τροχών. Τα έμβολα, ερχόμενα σε επαφή με τα τακάκια ή τις σιαγώνες, τα πρεσάρουν προς το δίσκο ή το ταμπούρο.
Στο χειρόφρενο, στις περισσότερες περιπτώσεις, γίνεται χρήση ενός συστήματος με μοχλούς και ντίζες, το οποίο μεταφέρει τη δύναμη στα τακάκια των φρένων (ή στις σιαγόνες του ταμπούρου).
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες
- Απώλεια της στεγανότητας του συστήματος, λόγω ξεραμένων φλαντζών στα κυλινδράκια (ή τις δαγκάνες) ή τα έμβολα, ή λόγω ραγισμένων συνδέσμων και μαρκουτσιών λόγω σύγκρουσης σε τροχαίο.
- Κόλλημα των πείρων οδηγών της δαγκάνας του φρένου, λόγω καθυστερημένης λίπανσης των τμημάτων, κομμένων φουσκών κατά της σκόνης ή ακατάλληλου γρασαρίσματος.
- Παραμόρφωση των δίσκων των φρένων λόγω υπερθέρμανσης.
- Πρόωρη ή ανομοιόμορφη φθορά των τακακιών των φρένων (ή των σιαγόνων των ταμπούρων) λόγω επιθετικού στυλ οδήγησης, κακής ποιότητας ανταλλακτικών ή λανθασμένης τοποθέτησης.
Δοκιμασμένοι τρόποι για την παράτασης της διάρκειας ζωής του συστήματος
Για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη και με αποτελεσματικότητα διάρκεια ζωής του συστήματος πέδησής σας, απαιτείται η λίπανση των πείρων οδηγών των δαγκάνων και η έγκαιρη αλλαγή των υγρών λειτουργίας, όπως και η μη υιοθέτηση επιθετικών συνηθειών κατά την οδήγηση. Μετά την τοποθέτηση καινούριων δίσκων και τακακιών φρένων, απαιτείται η σωστή εφαρμογή τους.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για την επισκευή των συστημάτων πέδησης
Οι επισκευές στο σύστημα πέδησης περιλαμβάνουν, στις περισσότερες περιπτώσεις, την αντικατάσταση των χαλασμένων τμημάτων με καινούρια. Αλλαγή απαιτούν παραδείγματος χάρη, τα μαρκούτσια που παρουσιάζουν διαρροές, οι αγωγοί, τα εξαρτήματα και οι σύνδεσμοι, τα έμβολα, οι ξεραμένες φλάντζες, τα φθαρμένα τακάκια και οι χαλασμένοι ή φθαρμένοι δίσκοι φρένων. Μπορεί, επίσης, να γίνει επισκευή της κεντρικής αντλίας με τη χρήση κάποιου σετ επισκευής, το οποίο περιλαμβάνει o-ρινγκ (λαστιχάκια στεγανοποίησης), τσιμούχες και ροδέλες, έμβολα και ελατήρια. Υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα και κιτ επισκευής για τις δαγκάνες των φρένων.
Motordoctor.gr: αποκλειστικά υψηλής ποιότητας ανταλλακτικά αυτοκινήτου
Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα σας παρέχει τη δυνατότητα να διαλέξετε και να αγοράσετε εξαρτήματα του συστήματος πέδησης για το όχημά σας χωρίς καμία καθυστέρηση. Σας προσφέρουμε όλα τα ανταλλακτικά μας με εγγύηση, ενώ παράλληλα πλήθος από αυτά είναι διαθέσιμα σε εκπτωτική τιμή.
Motordoctor.gr Εγγυόμεθα υψηλής ποιότητας Σύστημα φρένων σε πολύ ελκυστικές τιμές.
Οικονομία στο κόστος αποστολής. Δωρεάν αποστολή σε μια παραγγελία πάνω από 140 €
Θα παραλάβετε τα ανταλλακτικά που παραγγείλατε σε μερικές εργάσιμες ημέρες