Κινητήρας διατίθενται για 172 μάρκες αυτοκινήτων
Κινητήρας - κατασκευαστές:
Κινητήρας: αρχή λειτουργίας, δυσλειτουργίες, επισκευή και αντικατάσταση
Ο κινητήρας αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές μονάδες του οχήματος. Ο σχεδιασμός του αποσκοπεί στη μετατροπή της θερμικής ενέργειας σε μηχανική και διασφαλίζει την περιστροφή των τροχών.
Τα βασικότερα είδη
Με βάση τον τύπο τους καυσίμου:
- Βενζίνης. Η ανάφλεξη στους συγκεκριμένους κινητήρες γίνεται με τη χρήση μείγματος πεπιεσμένου αέρα-καυσίμου και τη συνδρομή ηλεκτρικού σπινθήρα.
- Ντίζελ. Η αρχή της λειτουργίας τους έχει ως βάση την ικανότητα αυτανάφλεξης του ψεκαζόμενου καυσίμου μόλις έρθει σε επαφή με τον πεπιεσμένο αέρα.
Με βάση τη μέθοδο παροχής αέρα:
- Κινητήρες με φυσική αναρρόφηση (ατμοσφαιρικοί). Το κενό στο εσωτερικό των κυλίνδρων του κινητήρα διασφαλίζει την τροφοδοσία του με αέρα ή με μείγμα καυσίμου αέρα.
- Υπερσυμπιεζόμενοι (τούρμπο). Η τροφοδοσία του αέρα ή το μείγματος καυσίμου-αέρα στους κυλίνδρους γίνεται υπό πίεση η οποία δημιουργείται από έναν υπερσυμπιεστή. Έτσι, γίνεται εφικτή ή αύξηση της ισχύος και της απόδοσης του κινητήρα.
Τα βασικότερα τμήματα και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του κινητήρα
Τα βασικότερα τμήματα του κινητήρα αποτελούν ο στροφαλοθάλαμος, το μπλοκ κυλίνδρων του κινητήρα και η κεφαλή του. Η κεφαλή διαθέτει τις θέσεις εγκατάστασης των μπουζί, όπως και θύρες για την εισαγωγή και την εξαγωγή του μείγματος αέρα-καυσίμου. Οι συγκεκριμένες θύρες κλείνουν με βαλβίδες. Το έμβολο το οποίο συνδέεται με τη μπιέλα κινείται στο εσωτερικό του κυλίνδρου. Η μπιέλα είναι συνδεδεμένη με τον στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τον εκκεντροφόρο άξονα με τον ιμάντα ή την καδένα χρονισμού. Ο εκκεντροφόρος ελέγχει το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων. Στο άλλο άκρο του στροφαλοφόρου άξονα βρίσκεται το βολάν, η ροπή του οποίου μεταφέρεται στους τροχούς μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων. Η λίπανση των κινούμενων τμημάτων της μονάδας γίνεται με το λάδι του στροφαλοθαλάμου. Για την αποφυγή της εισαγωγής λαδιού στους θαλάμους καύσης, τα έμβολα διαθέτουν ειδικά ελατήρια (δακτυλίους) και οι βαλβίδες, τσιμούχες στεγανοποίησης .
Το μπλοκ των κυλίνδρων του κινητήρα καθώς και η κεφαλή του, διαθέτουν ειδικές θύρες για το ψυκτικό και το λάδι. Η σύνδεση ανάμεσα στο μπλοκ των κυλίνδρων του κινητήρα και της κεφαλής των κυλίνδρων, στεγανοποιείται με μια φλάντζα.
Οι συνηθέστερες δυσλειτουργίες
- Επικαθίσεις άνθρακα στα τοιχώματα των κυλίνδρων και σε άλλα τμήματα του κινητήρα. Οι συγκεκριμένες επικαθίσεις ενδέχεται να προκύψουν εξαιτίας φθοράς στα ελατήρια των εμβόλων ή στις τσιμούχες στεγανοποίησης των βαλβίδων.
- Φθορά στα τμήματα του γκρουπ κυλίνδρων-εμβόλων. Συνήθως, οφείλεται στην υπερθέρμανση του κινητήρα, σε ανεπαρκή λίπανση ή στην εισαγωγή ρύπων στο εσωτερικό των θαλάμων καύσης μέσα από τη βαλβίδα EGR (βαλβίδα ανακυκλοφορίας αερίων).
- Κάψιμο (κόλλημα) εμβόλου. Ενδέχεται να προκύψει εξαιτίας δυσλειτουργιών του συστήματος ψύξης, χρησιμοποίησης βενζίνης χαμηλότερων οκτανίων, λανθασμένου χρονισμού ανάφλεξης ή ρύθμισης του αβάνς (γωνία προπορείας ανάφλεξης) της τροφοδοσίας καυσίμου, της προανάφλεξης, της αργής ανάφλεξης του προθερμαντήρα και της βλάβης του μπεκ ψεκασμού.
- Βλάβες στις βαλβίδες. Η βλάβη των συγκεκριμένων τμημάτων, ενδέχεται να προκύψει αν κοπεί ο ιμάντας ή η καδένα χρονισμού.
Δοκιμασμένοι τρόποι για την παράταση της διάρκειας ζωής του κινητήρα
Για να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη και με αποτελεσματικότητα λειτουργία του κινητήρα, απαιτείται η έγκαιρη αλλαγή των λαδιών και η αντικατάσταση των φίλτρων λαδιού, καυσίμου και αέρα. Να κάνετε χρήση αποκλειστικά των λιπαντικών που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Όταν πραγματοποιείτε αλλαγή της φλάντζας της κεφαλής των κυλίνδρων του κινητήρα, να τηρείτε τη ροπή σύσφιξης των στοιχείων στερέωσης με σπείρωμα όπως αυτή ορίζεται στα τεχνικά έγγραφα. Όταν κάνει κρύο, να αφήνετε τον κινητήρα σας να ζεσταθεί καλά πριν ανεβάσετε υψηλές σ.α.λ.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για την επισκευή των κινητήρων
Ο όγκος της εργασίας έχει να κάνει με το είδος της βλάβης. Συνήθως, είναι αρκετή η αντικατάσταση των χαλασμένων τμημάτων όπως οι βαλβίδες, τα υδραυλικά ωστήρια των βαλβίδων και οι τσιμούχες.
Η γενική επισκευή του κινητήρα απαιτεί την ολική αποσυναρμολόγηση του. Γεγονός το οποίο κάνει εφικτό το καθάρισμα του κινητήρα, το ρεκτιφιέ των κυλίνδρων του ή την τοποθέτηση χιτωνίων στους κυλίνδρους, όπως και την αλλαγή των εμβόλων και των ελατηρίων των εμβόλων. Αν έχουν ραγίσει το μπλοκ των κυλίνδρων ή η κεφαλή τους, απαιτείται αντικατάσταση. Σε περίπτωση που υπάρχει κενό ανάμεσα το μπλοκ των κυλίνδρων του κινητήρα και την κεφαλή του, τα τμήματα θα πρέπει να τριφτούν για να επανέλθουν οι επιφάνειές τους. Με το που θα δεθεί και πάλι ο κινητήρας, θα πρέπει να του γίνει ρύθμιση και έλεγχος με ειδικό εξοπλισμό.
Motordoctor.gr: αποκλειστικά υψηλής ποιότητας ανταλλακτικά αυτοκινήτου για το όχημά σας
Από εμάς έχετε πάντα τη δυνατότητα να παραγγείλετε υψηλής ποιότητας τμήματα κινητήρων. Σας παρέχουμε οικονομικές τιμές, πλήθος προσφορών, επαγγελματική υποστήριξη κατά την επιλογή των προϊόντων και τη δυνατότητα δωρεάν παράδοσης.
Motordoctor.gr Εγγυόμεθα υψηλής ποιότητας Κινητήρας σε πολύ ελκυστικές τιμές.
Οικονομία στο κόστος αποστολής. Δωρεάν αποστολή σε μια παραγγελία πάνω από 140 €
Θα παραλάβετε τα ανταλλακτικά που παραγγείλατε σε μερικές εργάσιμες ημέρες